PDA

Pogledaj punu verziju : Obični zidni gušter



ZidniGuster
16.10.13., 15:27
Odmah da se razumemo, ja sam početnik u teraristici i nikad nisam čuvala nikakvog posebnog ljubimca.
Razmišljala sam o tome da čuvam zidnog guštera. U kraju gde ja živim, često viđam namerno ubijene zidne guštere, ili viđam neku decu od 7-8 godina kako ih stavljaju u plastične flašice od soka, a onda ih zatvaraju da bi ih ugušili. :(:(:( S toga sam razmišljala da čuvam jenog u terarijumu, da bih ga poštedela brze smrti. Znam da u teraristiku ne spada lov, ali ovo nije baš lov, samo bih uhvatila jednog rukama i ubacila ga u kutiju i odnela kući, u terarijum. Takođe shvatam da je gušteru mnogo bolje da živi u slobodi, ali kakva je to sloboda kad na svakom metru vreba neki ludak koji želi da ga ubije? :( S toga, imam pitanja o njima, ovo su glavna:
- Koje bi dimenzije terarijuma donekle bile dovoljne za zidnog guštera? - Čime se hrane zidni gušteri? (znam da love muve, to sam i par puta gledala, ali nezgodno je hvtati žive muve, a još teže ubaciti ih u terarijum tako da ne pobegne, s toga me zanima ima li neka kupovna hrana koja bi bila dobra za ovu vrstu guštera?)
- Koliko dugo žive zidni gušteri?
- Šta sve treba da ima u terarijumu?
- Da li mu je potrebna voda (to mi je logično da mu je potrebno, ali za svaki slučaj pitam) i na koji način da mu je dam? (u posudi, u pojilici ili možda na neki drugi način...)
- Pošto se po ceo dan sunčaju, zanima me kakvo mu osvetljenje treba.
- Kako da raspoznam mužjaka od ženke? (to mi nije važno toliko, ali volela bih da znam čisto onako, glupo mi je da imam ljubimca, a da ne znam ni je li mužjak ili ženka xD)
Ako neko ima iskustva sa ovom vrstom bilo bi mi drago da dobijem neki savet od takve osobe. :D Neću nabavljati guštera dok se ne informišem dovoljno.
Hvala unapred svima.

Kowalski
16.10.13., 18:46
Moj ti je savet da ne uzimas nista iz prirode, ako vec zelis da cuvas nekog gustera uzmi gekona, bradatu agamu i td :)

ZidniGuster
16.10.13., 20:25